Erasmus+„Profesjonalizm – do tego dążymy na praktykach w Hiszpanii” Nr projektu: 2020-1-PL01-KA102-079920
CEL PROJEKTU
Główny (ogólny) cel projektu to rozwój kompetencji zawodowych, interpersonalnych i językowych 63 uczniów Zespołu Szkół Nr 1 im. Legionów Polskich w Kozienicach oraz wzrost ich kluczowych kompetencji ogólnozawodowych i zwiększenie konkurencyjności absolwentów szkoły na krajowym i europejskim rynku pracy.
Do szczegółowych celów zawodowych, specyficznych dla danej grupy uczestników zaliczymy nabycie:
Technicy elektrycy: wiedzy i umiejętności dotyczące montażu, obsługi i konserwacji maszyn i urządzeń elektr., procesów wytwarzania energii elektrycznej, przepisów prawa budowlanego w zakresie instalacji elektr., montażu i konserwacji instalacji elektrycznych.
Technicy mechanicy: wiedzy i praktycznej umiejętności w zakresie zastosowania oprogramowania typu CAD, projektowania i wykonawstwa części metalowych i aluminiowych za pomocą programowalnych maszyn CNC, ich diagnostyki i obsługi.
Technicy ekonomiści: wiedzy i umiejętności w obszarze analizy, przygotowania i prezentacji danych statystycznych/finansowych/sprzedażowych za pomocą oprogramowania komputerowego według procedur/form obowiązujących w przedsiębiorstwie, przetwarzanie zbiorów danych (bazy danych) oraz opracowanie systemu ich raportowania.
Technicy żywienia i usług gastronomicznych: wiedzy i umiejętności zawodowych dotyczących organizacji pracy nowoczesnej restauracji, poznania i zastosowania nowych technik kulinarnych, przygotowania i komponowania dań i napojów regionalnych (także specyficznych dla regionu Andaluzji);
CELE SZCZEGÓŁOWE–OBSZAR JĘZYKOWY:
-wzrost kompetencji językowych w zakresie j. angielskiego (słownictwo techniczne specyficzne dla kierunku kształcenia uczestnika) oraz podstaw języka hiszpańskiego
-umiejętność komunikowania się w zespole/ze współpracownikami w miejscu praktyki w j. angielskim -interpretowanie/rozumienie zapisów dokumentacji technicznej oraz organizacyjnej w miejscu praktyki
-przełamanie bariery językowej
CELE SZCZEGÓŁOWE–KOMPETENCJE „MIĘKKIE”:
-wzrost samodzielności i odpowiedzialności za powierzone zadania
-wzrost kompetencji organizacyjnych, matematyczno technicznych i cyfrowych
-aktywność w poszukiwaniu dalszego wsparcia w zakresie kształcenia zawodowego/językowego
-umiejętności pracy/współpracy w międzynarodowej grupie projektowej
-umiejętności organizacji swojego stanowiska pracy i optymalnego planowania pracy/zadań
CELE SZCZEGÓŁOWE–POSTAWY:
-rozbudzenie w sobie postawy pro-aktywnej –świadomość konieczności ciągłego rozwoju
-zwiększenie otwartości i tolerancji na odmienne normy społeczne
-usamodzielnienie młodzieży, które w przyszłości zaowocuje lepszym radzeniem sobie na rynku pracy jak również w rożnych kręgach społecznych/wielokulturowych
-wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez ukończenie z sukcesem stażu zawodowego
CELE SZCZEGÓŁOWE–ZS Nr 1:
-rozwój międzynarodowego funkcjonowania ZS Nr 1 w Kozienicach
-podniesienie jakości i efektywności kształcenia praktycznego
-rozwój kompetencji organizacyjnych zespołu związanych z zarządzaniem projektami mobilności
PARTNER W PROJEKCIE
Jako główną partnerską organizacja projektu wybraliśmy euroMind - międzynarodową firmę doradczo-szkoleniową specjalizującą się w organizacji projektów kształcenia i szkolenia zawodowego młodzieży i dorosłych, z siedzibami w Sewilli, Ubedzie i Maladze (Hiszpania). Jako organizator szkoleń, realizuje działania edukacyjne w obszarze edukacji zawodowej, ogólne i sektorowe kursy językowe, praktyki i warsztaty dla uczniów techników i szkół branżowych, wizyty obserwacyjno-studyjne, seminaria, warsztaty poświęcone różnym stylom życia i zwyczajom panującym w państwach członkowskich UE, szkolenia pracowników dydaktycznych oraz zajęcia dedykowane metodom efektywnego i praktycznego poszukiwania pracy na terenie UE. Posiada udokumentowane, gruntowne, bogate doświadczenie i wiedzę w zakresie przygotowania i realizacji wysokiej jakości merytorycznej mobilności jako partner projektowy. Na przestrzeni ostatnich 7 lat euroMind jako partner uczestniczył w ponad 250 projektach mobilności, w których łącznie wzięło udział ok. 4000 osób. Byli to uczniowie szkół zawodowych i technicznych, studenci, absolwenci, osoby bezrobotne, jak również kadra pracownicza (partnerzy z 16 krajów Europy). Lista projektów z ich numerami i tytułami można znaleźć na stronie internetowej euroMind (www.euromind.es w zakładce Past Projects) wraz z opiniami uczestników. Firma euroMind została wybrana na podstawie analizy jej osiągnieć w programie Erasmus+, bogatego doświadczenia, ciekawej oferty staży, dobrej organizacji, a przede wszystkim dotychczasowej wzorcowej współpracy. Współpraca jest dla nas gwarancją, że jako instytucja dokonaliśmy maksymalnej redukcji ryzyka niezrealizowania zakładanych celów projektu. Wybór instytucji przyjmujących dokonaliśmy na podstawie: wysokiego poziomu doświadczenia merytorycznego i organizacyjnego, rekomendacji szkół uczestniczących w programie Erasmus+, których uczniowie odbywali staż/praktykę w danej organizacji, możliwości negocjacji i wspólnego planowania i opracowania programu kształcenia (za pośrednictwem euroMind), zapewnienie mentoringu indywidualnego i grupowego, wiedzy na temat oczekiwań stażystów i kompetencji, jakie mają nabyć podczas stażu. Dokonany wybór pozwoli zapewnić odpowiednio wysoką jakość projektu oraz zrealizować zakładane cele projektu odpowiadając na potrzeby zawodowe i językowe uczestników.
Uczestnicy
Całkowita kwota dofinansowania 147.896,00 EUR
Projekt sfinansowany przez Komisję Europejską w ramach programu Erasmus+